יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

הספר הנמכר

סוף השנה קרב ובא, ואין זמן טוב מזה כדי לערוך סיכומים. למשל, סיכום מכירות מצטבר רב-שנתי של ספרי ההוצאה.

את הרשימה הזו פותח, כמובן, הספר שזוכה בתואר "רב המכר שלי".
ספר אחר, זה שלא עמד בציפיות, עדיין, סוגר את הרשימה.

ברשומה הזו אני רוצה להרחיב קצת על הספר הנמכר ביותר. הרשומה הבאה תוקדש לספר השני.

אני מקווה שהנתון הבא לא יפתיע אתכם, אבל הספר הנמכר ביותר של ההוצאה הוא ספר נוער. למען האמת, העובדה הזו לא אמורה להיות חדשות מרעישות. כבר שנים שהמסה העיקרית של קהל הקוראים הז'אנרי נמצאת בגילאי הנוער וככל שמתקדמים במעלה השנים הולך ופוחת מספרם של הקוראים. אם לא די בכך, הרי שאת ספרי הנוער קוראים גם המבוגרים, ומעל לכל יש לזכור כי את ספרי הנוער הז'אנריים קורא גם נוער שאינו חובב מד"ב מוצהר.

נער, דרקון של צ'רלס דה לינט זוכה בכבוד הגדול להיות רב המכר שלי, עד כה. כמו "אחיו הבכור" – מקום לעוף בו, הספר השני של דה לינט שהוצאתי לאור - גם נער, דרקון מתרחש בעולמם של אנשי החיות.
נער, דרקון
זהו סיפורו של ג'יי, חבר מלידה בשבט הדרקון הצהוב, שעוזב את שיקגו קצת לפני סיום לימודיו בתיכון, ויוצא למסע חיפוש שאת משמעותו הוא עדיין לא מבין. בשש השנים האחרונות סבתו אימנה אותו למלא את ייעודו, אבל מעולם לא אמרה לו מהו אותו ייעוד ואיך הוא אמור לנצל את כוחותיו הייחודיים והמיוחדים. למען האמת, היא מעולם אפילו לא פירטה מהם אותם כוחות. המידע היחידי שג'יי בטוח לגביו מסתכם בדרקון גדול ומוזהב המצויר בפרוטרוט על גבו. זה אינו קעקוע כי אם דוגמה שהופיעה יום אחד על עורו וסימנה אותו כממשיך הדרך של סבתו.

שלא כמו ספרים רבים שיצאו לאור בשנים האחרונות, העולם של דה לינט איננו דיסוטופיה עגמומית ומדכאת, המועידה לנו קרבות מרים על הזכות לשתות מים, או לנשום אויר נקי, או לחיות. לדה לינט יש אמונה אופטימית בטיבם של רוב בני האדם (גם אם הם אנשי חיות) ואווירה זו שורה על הספר מתחילתו ועד סופו.
דה לינט פותח בפנינו צוהר אל עולם מקביל, נחבא ונסתר, עולם המאוכלס גם באנשי החיות, ובאמצעותם הוא שוזר סיפורים מקסימים ומופלאים על נאמנות, מחויבות, כבוד ואהבה.

אם קראתם את מקום לעוף בו, אתם יודעים על מה אני מדבר, ואני ממליץ לכם להמשיך עם נער, דרקון.

אם טרם קראתם את מקום לעוף בו, אני ממליץ לכם לערוך היכרות עם עולמו של דה לינט באמצעות נער, דרקון, מבלי קשר לשאלה בני כמה אתם. ככלות הכל וכאמור לעיל, את ספרי הנוער קוראים גם מבוגרים.

מצד שני, ייתכן שכבר קראתם את נער, דרקון, שהרי כפי שפתחתי, זה הספר הנמכר ביותר שהוצאתי לאור עד כה.


נער, דרקון. תרגום: חמוטל ילין, עריכה: חמוטל לוין, עיצוב כריכה: דנה ציביאק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה